Forbruksagentene - slik vekket de kjøpelysten (BOK)

Christine Myrvang

297,00 29700 Veil. pris 349,00
Sendes vanligvis innen 1-3 dager
Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.

Produktfakta

Språk Bokmål Bokmål Innbinding Heftet
Utgitt 2009 Litteraturtype Faglitteratur
Forfatter Christine Myrvang Forlag
Pax
ISBN 9788253031941 Antall sider 316
Dimensjoner 21,9cm x 16,3cm x 2,4cm Vekt 482 gram
Leverandør Forlagsentralen ANS Emner og form Europeisk historie, Norge, Markedsføring, Forbruk, 1900-tallet, Faglitteratur