Kings of Convenience - quiet is the new loud (BOK)

Ørjan Nilsson

169,00 16900 Veil. pris 199,00
Sendes vanligvis innen 1-3 dager
Våren 2011 inviterte Morgenbladet og Falck forlag 100 norske musikere, fra alle sjangre, aldre og geografiske steder, til å sende inn lister over sine ti favorittplater. Resultatet var en liste over norgeshistoriens 100 beste plater, stemt frem av musikerne selv. De ti øverste platene ble hedret med hver sin bok. Kings of Conveniences Quiet Is the New Loud fikk ingen bok i 2011. Den ble nummer 27 på listen. To stemmer, gitarene, de myke harmoniene og stillheten løftet de tolv sangene på Quiet Is the New Loud (2001) opp og ut fra sitt forankringspunkt - Bergen. I denne boken, skrevet av kulturjournalist Ørjan Nilsson, drar vi til London, Liverpool, Manchester og Bergen, for å gå dypere inn i tankene og prosessen bak låtene, platetittelen, designen og fotografiene som gjorde at Quiet Is the New Loud fikk et langt liv. Boken gir også et innblikk i uenighetene mellom de to medlemmene, vennskapet og den hudløse ærligheten som gjør at Kings of Convenience tretten år etter at debutplaten kom ut fortsatt er et band. Den tidligere Coldplay-produsenten Ken Nelson forteller om samarbeidet med Erlend og Eirik i Parr Street Studios i Liverpool. Duoen avslører hvorfor de takket nei da Simon & Garfunkel ville ha dem som oppvarmere. De forteller også historien bak den sjangerdefinerende albumtittelen og hvordan bandnavnet oppstod. I tillegg er en rekke andre sentrale mennesker i og rundt Quiet Is the New Loud-prosessen intervjuet.

Produktfakta

Språk Bokmål Bokmål Innbinding Innbundet
Utgitt 2014 Litteraturtype Faglitteratur
Forfatter Ørjan Nilsson Forlag
Falck forl.
ISBN 9788293039563 Antall sider 131
Dimensjoner 12,6cm x 18,6cm x 1,7cm Vekt 221 gram
Leverandør Forlagsentralen ANS Omtalt person Kings of Convenience
Emner og form Musikere, sangere, band og grupper, Populærmusikk, Norge, Pop og rock, Musikkhistorie, Faglitteratur

Andre produkter med samme artist(er)/medvirkende